A konkretnie z Berlina i z roku 2002; wtedy właśnie ukazał się poniższy kawałek elektronicznego duetu Tarwater, który plumkał mi dziś w samochodzie, kiedy stałem w korku wracając od dentysty. Jestem o dwie stówki lżejszy, ale naprawioną plombę bogatszy!
Tytuł albumu brzmi lovecraftowsko - gdzieś pomiędzy The Dweller in Darkness a The Lurker at the Threshold - ale może być też odniesieniem do teozoficznego konceptu "Dweller on the Threshold", symbolicznej figury strażnika wiedzy. Jak pisze Franz Hartmann,
"This Dweller of the Threshold, the Dragon of mediaeval symbolism, is nothing else but our own lower semi-animal, animal or perhaps brutish self, the combination of material and semi-material principles which form the lower ego, which the great majority of men blindly and lovingly hug and caress, because they love themselves. Man does not see its true qualities as long as he clings to it, else he would perhaps be disgusted with it (...) when his counsciousness begins to become centered in his higher self, then the Dweller on the Threshold becomes objective to him, and he may be terrified at its (his own) ugliness and deformity."
Hartmann to również Niemiec, więc kto wie? Może berliński duet znał jego prace i artystycznie rozliczał się tu z niższą stroną samych siebie, a te dwa pikselowe kulfony na okładce to ich osobiści teozoficzni strażnicy inicjacji.
One never knows!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz